Body&Mind Facebook Body&Mind You Tube Body&Mind Instagram
BM-pilates_Headlines_1 BM-pilates_Headlines_2 BM-pilates_Headlines_3 BM-pilates_Headlines_4

FAQ

1. RAZLIKA IZMEĐU STOTT PILATESA® I DRUGIH PILATES TEHNIKA?

 

STOTT PILATES® je anatomski bazirana metoda treninga koja integriše moderne principe vežbanja i principe spinalne rehabilitacije. Za razliku od originalnog pristupa koji favorizuje ravna leđa (flat back), STOTT PILATES® čuva prirodnu  krivu  kičme, rebalansira mišiće oko zglobova, podstiče stabilizaciju ramenog  dela i  nudi više pripremnih vežbi i modifikacija kako bi trening bio što sigurniji i efikasniji. Osnovni principi originalne metode i danas vrede kao bazična teorijska osnova i služe nam za pravilnije razumevanje metode. Ali, osnovni principi STOTT PILATES® odnose se na inicijalnu stabilizaciju i pravilno pozicioniranje tela u cilju povećanja kvaliteta i preciznosti pokreta.

 

2. RAZLIKA IZMEĐU PILATESA I YOGE?

 

Neki aspekti obe metode su isti. Naime, u oba slučaja govorimo o mind-body (um-telo) metodama koje polaze od dubokog i fluidnog daha, smanjuju  stres, podstiču  mišiće na izduživanje i opuštanje i  čine telo gipkijim. Razlika je u tome što je Yoga statičnija pa se nakon jednog položaja  prelazi na drugi, dok se kod Pilatesa pokreti ponavljaju u serijama  pa je on dinamičniji, sistematičniji i puno više baziran na funkcionalnoj anatomiji tela. Pilates je optimalni funkcionalni fitnes koji je danas integrisan u rehabilitaciju i kineziterapiju. Yoga ima velike koristi  na stanje uma i duha.

 

3. ŠTO MOGU OČEKIVATI OD PILATESA?

 

Pilates balansira vežbe snage i fleksibilnosti celog tela s fokusom na mobilnost kičme. Zato su  su gipkost, snaga, balans, koordinacija, agilnost pokreta, pravilno držanje, veza um-telo glavne dobrobiti bavljenja Pilatesom.

 

4. KADA ĆU VIDETI PRVE REZULTATE?

 

Ako trenirate 2-3 puta nedeljno, već nakon prvih 10-12 treninga uočit će te prve rezultate koji će se ogledati  u smanjenju bolova u leđima, boljem mišićnom tonusu i u većoj emotivnoj stabilnosti. Ali  kako rezultati zavise  od individualnih  početnih performansi svakog pojedinca  i  režima treninga (da li se trenira u grupi ili individualno), najbolje je uzeti 3 meseca za analizu trenažnog procesa. Svakako,  što više praktitujete  Pilates, to se Vaše telo više menja i konstantno napreduje. U Pilatesu uvek ima novih izazova, savladavanjem kojih opet iznova  potvrđujete sebe.

 

5. RAZLIKA IZMEĐU MATWORK i REFORMER CLASS-a?

 

Matwork je Pilates na prostirkama, a njegova glavna odlika je da se može praktikovati bilo gde. Reformer class spada u Machinework Pilates za koji  su potrebne profesionalne sprave, u ovom slučaju Reformer, i detaljno poznavanje metode. Reformer, za razliku od vežbi na prostirkama, omogućava  dodatno opterećenje, pa puno preciznije i bolje koriguje  mišićni disbalans.

 

6. DA LI DA SE UZ PILATES BAVIM JOŠ NEKOM VRSTOM REKREACIJE?

 

Pilates je kompletni mišićno-skeletni kondicioni program koji u kombinaciji sa kardiovaskularnim treningom čini telo savršeno funkcionalnim. Zato  uz redovno vežbanje Pilatesa, kada god možete, hodajte, trčite i vozite bicikl.

 

7. RAZLIKA IZMEĐU PILATESA I DRUGIH TRENINGA SNAGE?

 

Pilates je trodimenzionalna tehnika, što znači da koristi sve telesne ravni. Više radi na različitim vrstama mišićnih kontrakcija čime utiče na snagu i izduživanje dubokih i površinskih mišića. Mnogi drugi treninzi snage jačaju samo površinske mišiće i povećavaju mišićni disbalans koji je uzrok mnogih telesnih povreda. Koristeći više različitih vrsta mišićnih kontrakcija uporedo, Pilates jača mišiće oko zglobova, čini centar tela stabilnijim i pospešuje stvaranje ukupnog mišićnog tonusa. Ako odemo korak dalje pa uporedimo Reformer i druge treninge snage, možemo reći da je rad sa oprugama puno povoljniji od tegova. Naime opterećenje opruga gradira kako se mišić kontrahuje. Tako je opterećenje maksimalno u najvišoj tački kontrakcije, a manje na početku i pri kraju same kontrakcije. Sve to pogoduje opuštanju i izduživanju mišićnog tkiva unutar treninga i deluje povoljnije na tetive i ligamente.

 

8. PILATES I TRUDNOĆA?

 

Generalne informacije ne smeju biti zamena za  preporuku lekara, zato pre početka treninga u trudnoći potražite odobrenje Vašeg doktora. Za normalne i zdrave trudnoće, modificirane Pilates vežbe sigurne su kako za majku tako i za dete. Individualno programiranje treninga garancija je sigurnom i funkcionalnom vežbanju. Modificirane Pilates vežbe olakšaće Vam  trudnoću, smanjiti bolove u leđima, očuvati mišićni tonus i  nežno Vas  istegnuti i opustiti. Sve to rezultira lakšim porodjajem i oporavkom nakon porodjaja.

 

9. ODAKLE IME STOTT PILATES®?

 

1987. god. Moira Merrithew i njen suprug Lindsay Merrithew osnovali su kompaniju  pod nazivom STOTT PILATES® služeći se Moirinim devojačkim prezimenom. Baveći se profesionalno baletom, Moira se susreće s Pilates metodom, ali prisniju vezu ostvaruje tek nakon povrede  stopala 1984. god. Dve godine uči i radi u izvornom Pilates studiju u New Yorku pod budnim okom Romane Kryzanowske. Kasnije okuplja tim stručnjaka sportske medicine i fizikalne terapije sa željom da osavremeni tradicionalni pristup naučen u NY i učini ga što sigurnijim i efikasnijim. Osmišlja STOTT PILATES® koji se potpuno bazira na anatomiji, biomehanici i spinalnoj rehabilitaciji i kojeg danas priznaju sva važnija svetska udruženja   i organizacije fizioterapeuta, lekara  i fitness profesionalaca. Moiru zovu majkom modernog Pilatesa. STOTT PILATES® je danas jedan od glavnih promotera  mind-body fitnessa u svetu, pa  je i  sinonim za moderni Pilates, vrhunsku edukaciju i visoko kvalitetnu opremu.

 

10. ZAŠTO JE PILATES TOLIKO SKUP?

 

Kao i sve drugo u životu, koliko platite toliko i dobijete. Naime edukacija i opremanje profesionalnog studija iznosi mnogo, pa se zato  u cenu usluge amortizira uloženo. Složeno i specijalizirano znanje sertifikovanih  instruktora, sazdano na modernoj teoriji treninga, koje im omogućava da metodu prilagode individualnim potrebama (od osobe u rehabilitaciji do profesionalnog sportiste) zatim  rad u malim grupama povećavaju kvalitet usluge. Stoga ono što platite u profesionalnom Pilates studiju proporcionalno je onome što dobijete.

 

11. ŠTO JE TO REFORMER?

 

Reformer je osnovna i najpoznatija sprava Machinework Pilatesa (ostale su Cadillac, Chair, Barrels). Specifična je po pokretnoj podlozi, oprugama opterećenja, i drugim dodacima. Pokretna podloga podstiče mišiće na kvalitetniju aktivaciju, a opruge pri tom osiguravaju povoljno opterećenje čime upotpunjuju izazov vežbi. Kroz više od stotinu vežbi i varijacija koriste se različite mogućnosti pozicioniranja tela na spravi. Reformer trening je precizan i kompletan koštano-mišićni izazov koji koristi odnose koncentričnih i ekcentričnih kontrakcija u cilju povećanja gipkosti i snage tela. Vežbe na Reformeru su polagane i kontrolisane  s fokusom na kondiciju cora (mišića abdomena i karlice) i perifernu mobilnost, a kako se izvode u individualnom režimu, daju velike rezultate u kratkom vremenu.

 

12. KOME SE PILATES PREPORUČUJE?

 

Bilo da se radi o treningu na prostirkama ili na mašinama, Pilates se preporučuje svima. Profesionalnim sportistima, jer upotpunjuje njihove uobičajene treninge i smanjuje mišićni disbalans nastao kroz uobičajenu rutinu. Rekreativcima oba  pola, jer pruža kompletan kondicijski trening kojim mogu u 2-3 puta nedeljno preoblikovati telo, pomoći kičmi  i smanjiti stres. Pomaže osobama u periodu rehabilitacije svim mogućim modifikacijama, koje utiču na rešavanje različitih problema  zbog svoje neagresivnosti i primenjivosti.

 

Trudnicama, jer na suptilan način jača mišiće koji osiguravaju sigurniju trudnoću i lakši porodjaj. Deci, jer koristi velik broj rekvizita koji zadovoljavaju dečju zainteresovanost  a pruža im pre svega funkcionalan trening kojim se razvija njihova motorika, koordinacija, gipkost i pravilno držanje.

 

13. MOŽE LI SE MRŠAVITI PILATESOM?

 

Pilates je metoda kojom se postiže povećanje tonusa ukupne muskulature, što znači da indirektno utiče na smanjenje potkožnog masnog tkiva. Ipak dodatak aerobnih aktivnosti Pilatesu, pospešit će i ubrzati ovaj proces. Ako dođete do visokog srednjeg ili naprednog nivoa Pilatesa, kod kojih su pokreti vrlo povezani i nema pauze između njihovog izvođenja, Pilates počinje direktno pogodovati mršavljenju. PROGRESSIVE FUNCTIONAL TRAINING® I POWER STOTT PILATES® dva su posebno dinamična programa koji obiluju promenama intenziteta, fluidnošću i time dižu broj otkucaja srca u minuti, odnosno povećavaju količinu potrošene energije u jedinici vremena, što rezultira bržim sagorevanju  kalorija.

 

14. MUŠKARCI I PILATES?

 

Često srećemo muškarce koji pored svakodnevnih odlazaka u fitnes centre i dalje ne postižu veću fleksibilnost, imaju slab abdomen, bolove u leđima i vratu i ukupno malu snagu i izdržljivost. S druge srane, imaju predrasude vezane za Pilates. Recimo da zaborave sliku Pilatesa kao ležanja i istezanja na podu. Da zaborave njegov naziv i sve što misle da znaju o tome i prihvate činjenicu da je to trening kao bilo koji drugi s razlikom da nudi više i to baš ono što njima treba. Trening kojim možete pojačati tonus ukupne muskulature što znači i ekstremiteta i dubokih mišića koji osiguravaju stabilnost kičme. Možete povećati svoju fleksibilnost, snagu i izdržljivost kao I  redukovati  stres. Vođeni time nema razloga da ne probate. Isto tako ne zaboravite da je i sam osnivač bio muškarac kao i velik broj njegovih učenika. Danas, u svetskim metropolama, oko 30% klijenata Pilates studija čine muškarci.

 

15. KOJA JE ODEĆA JE  PRIKLADNA ZA PILATES?

 

Odeća za Pilates treba biti što udobnija i komotnija, a opet ne preširoka kako bi instruktor mogao kontrolisati  pozicije centra tela. Pilates vežbajte  bosi ili u čarapicama.

 

16. RAZLIKA IZMEĐU VEŽBANJA PILATESA U INDIVIDUALNOM REŽIMU ILI U GRUPI?

 

Pravo pitanje je kolika je grupa. Grupa od 6 -7 osoba je mini grupa i kao takva obavezujući kriterijum od strane izdavača licence. Sve preko toga je manja ili veća aerobik grupa u kojoj bi se trebale izvoditi vežbe osnovnog i srednjeg nivoa jer ne postoji mogućnost modifikovanja, niti prave kontrole polaznika od strane instruktora. S druge strane, unutar mini grupe instruktor može i mora dati lakšu ili težu varijaciju vežbe ako to polaznikova kondicija zahteva. Instruktor mini grupe je u poziciji pratiti svakog polaznika, pravovremeno ga ispravljati i kvalitetno voditi kroz sve nivoe Pilates vežbi. Takav je pristup individualiziran ali opet različit od potpuno individualnog režima rada (1-3 osobe). Trening u individualnom režimu je do kraja personaliziran, posebno  ako se radi o Machineworku. Unutar svakog treninga prati se najmanji detalj u svakoj poziciji  i biraju  se vežbe po specifičnosti držanja i kritičnim zonama. Kontrola vežbača, njihova preciznost i koncentracija su potpuni, a time su i rezultati permanentniji. Svaki klijent ima svoj posebni karton u kojem se beleže i valorizuju  posturalna analiza, ulazne performanse, I svaki dalji napredak.

 

17. RAZLIKA IZMEĐU SERTIFIKOVANOG  INSTRUKTORA I INSTRUKTORA BEZ LICENCE?

 

Kako se radi o metodi koja jeste licencirana, svaki pravi Pilates instruktor bi je trebao posedovati. Licenca daje kredibilitet instruktoru u vođenju i programiranju treninga, a ujedno je i osiguranje svakom polazniku. Kako se radi o zaista  detaljnoj metodi, složenoj od 500-tinjak vežbi, modifikacija i progresija, koje ponekad zahtevaju korišćenje velikog broju rekvizita i mašina, adekvatno poznavanje tolike materije treba imati svoj epilog, a to je licenca. Sertifikovani  instruktor će znati prepoznati sve devijacije lokomotornog sastava svakog pojedinca i odabrati adekvatne vežbe i varijacije, posebno ako se radi o trudnicama ili osobama u rehabilitacijskom procesu. Instruktor sa sertfikatom prošao je detaljnu teorijsku i praktičnu obuku  koja se nastavlja i dalje jer licenca nalaže kontinuirano praćenje i usavršavanje.

 

18. KO JE JOSEPH H.PILATES?

 

Čovek koji je osmislio Pilates metodu i po kojem je ona dobila ime nakon njegove smrti. Rođen 1880 god. u Nemačkoj. Kao boležljivo dete rano je oboleo od reumatske groznice i astme pa su ga njegovo stanje i kondicija naveli na razmatranje o telesnoj aktivnosti. Bavio se i analizirao istočnjačke i zapadnjačke forme vežbanja, posmatrao je kretanje životinja, proučavao anatomiju, yogu, zen meditaciju, ostavštine trenažnih režima starih Grka i Rimljana. Nešto kasnije se bavio gimnastikom, boksom i radio kao cirkuski izvođač. 1914 god. osmislio je serije vežbi u kojima kombinuje  vežbe tela  sa mentalnom aktivnošću i kontrolisanim disanjem, u cilju povećanja snage i flexibilnosti. Kasnije, u drugom delu Prvog svetskog rata, osmislio je i sprave za istu metodu koristeći bolničke krevete i opruge za opterećenje. Tokom Drugog svetskog rata, emigrirao je u SAD gde u New Yorku otvara prvi Pilates studio sa svojom ženom Clarom. Pilates je kreirao oko 500, za ono vrijeme, naprednih vežbi i dao im zajednički naziv Kontrologija (Contrology), izražavajući u nazivu preciznost, kontrolu i umnu vezu kao osnovne principe. Pilates je umro 1967. u 87.god života, a do svoje smrti obučavao  je veliki broj svojih naslednika. Dugo je Pilates metoda bila rezervisana  za uske krugove ondašnjih glumačkih i plesačkih zvezda,ali je  s vremenom dobila na popularnosti radom Pilatesovih učenika i promocijom mind-body metoda. Pilatesova učenica Romana Kryzanowska preuzela je orginalni Pilates studio u NY kojeg i danas vodi čuvajuči izvorno delo ovog posebnog čoveka.

Body&Minde

STUDIO INFO

Radno vreme
Ponedeljak-petak: 07h-21h
Subota: 08h-14h
Nedelja po dogovoru
M: +381 653126699
E: bodyandmindbeograd@gmail.com
A: VLADIMIRA POPOVICA 6, Mezanin B39
NBGP - GENEX APARTMANI, Beograd

PROGRAMI

Stott Pilates® Reformer

EDUKACIJA

Stott pilates® seminari
Progressive® seminari
Body&Mind Facebook Body&Mind You Tube Body&Mind Instagram
All Rights Reserved. | Copyright © 2013. B&M Pilates STUDIO | Uslovi korišćenja